30 Ocak 2013 Çarşamba

Ara Transfer Sonrası Schalke

Sakatlıklar, transferler ve tahminler üçgeninde Galatasaray-Schalke 04 eşleşmesi


Ara transfer döneminin sona ermesine yakın Galatasaray-Schalke eşleşmesi üzerine yapılacak yorumlar, tahminler yavaş yavaş netlik kazanıyor. Bu süreç içerisinde Galatasaray yıldız oyuncularla kadrosunu güçlendirirken Schalke ise kan kaybetmeye ve çizgisinden uzaklaşmaya başladı.

Şampiyonlar Ligi'nde de Son 16'da Galatasaray'ın kurada çektiği takım olan Schalke, Galatasaray'ın torbada ki diğer takımlara bakarak çekebileceği en iyi ve dişine göre rakiplerden bir tanesiydi. Maviler ilk yarının son 6 haftasını galip gelemeden geçirmelerinin ardından teknik direktör Huub Stevens'in görevine son verdi -Halbuki ben Magath'ın savunma ağırlıklı, etkili kontralarla gol arayan futboluna nazaran Rangnick ve Stevens'ın Schalkesini tercih ederim-. Stevens'ın yerine  Mainz teknik direktörü Tuchel'in geçmesi olasıydı fakat Schalke yönetimi geçici olarak  teknik direktörlüğe U-17 takımını çalıştıran Jens Keller'i  getirdi. Keller yönetiminde Hannover ile gol düellosu şeklinde geçen ilk maçı 5-4 kazanan Schalke, önceki hafta kağıt üstünde favori göründüğü ligin zayıf takımlarından Augsburg ile deplasmanda berabere kaldı. Bu hafta ise kendi evinde, Veltins Arena'da oynanan maçta ligin son sırasındaki Fürth'e 2-1 kaybettiler. Üstüne bu sezon takımın orta sahada ki ofansif yükünü üstlenen, 10 numara vasıflarıyla takımın maestrosu özelliğini taşıyan Almanların son gözdesi  ve Almanya U-21 milli takımının da kaptanlığını üstlenen Lewis Holtby'in sezon sonunu beklemeden Tottenham'a transfer olması Schalke'yi çok zor bir duruma soktu. Holtby'nin sezon öncesi sözleşmesini uzatmamasından dolayı değerinin 10'da 1'ini bile bulmadan Londra yolunu tutması da cabası. Schalke'nin sezon başından beri uyguladığı ve Jens Keller'in görevin başına gelmesiyle birlikte bozulmayan 4-2-3-1 oyun planında Holtby'i  3'lü ofansın ortasında görev alıyordu fakat Holtby'in ayrılmasıyla Schalke'nin Galatasaray'ın aksine 4-2-3-1'den 4-4-2'ye dönüş yapması son dakika transferi olmadığı sürece muhtemel gözüküyordu fakat Keller, Fürth maçında dizilişte değişikliğe gitmedi.


Eldeki oyunculara bakarsak, hücum hattı güç kaybetmesine rağmen hala Huntelaar'ın yanı sıra Farfan, Draxler, ve Barnetta gibi yetenekli çizgi oyuncularına sahipler. Huntelaar takımın gol yükünü üstlense de 4-6 hafta sahalardan uzak kalacak Marica, Obasi ve Pukki'nin skor bazında takıma yaptığı katkı bir Huntelaar etmiyor. Ara transfer döneminde Afellay'ın yokluğuna alternatif olarak Lyon'dan 1.5 yıllığına kiralık olarak Michel Bastos'u ve yine kiralama yöntemiyle -Schalke yönetimi Holtby'nin ayrılığını öngörmüş olacak ki-   Bundesliga'yı takip edenlerin Hertha Berlin'den hatırlayacağı Raffael'i Dynamo Kiev'den kadrolarına kattılar. Bastos, Lille ve Lyon'da geçirdiği ilk zamanlarda sergilediği performansından uzak. Bu sezon Remi Garde ona ilk 11'de fazla forma şansı vermemesinden dolayı kapalı kutu niteliğinde idi ama Schalke formasıyla çıktığı ilk maçında 90 dakika sahada kaldı takımının tek golünü kaydetti. Raffael de Hertha Berlin'den hatırladığım kadarıyla fena oyuncu değil, Bundesliga seviyesinde iş yapar topçu. Jens Keller 4-2-3-1 dizilişinden vazgeçmediği takdirde Holtby'in yerine yani ofans 3'lüsünün ortasına Raffael' monte etmesi belki düşünülebilirdi fakat istatistiklere bakacak olursak tıpkı Bastos'ta olduğu Raffael'de fazla forma şansı bulamadı ve Holtby'nin yarattığı etkiyi ondan beklemek mucize olurdu. Zaten Fürth karşısına da Draxler'i asıl bölgesi olan sol kanatta kullanmak yerine Holtby'nin bölgesine çekti ve Raffael'i yedek oturttu. Draxler'dan boşalan sol kanatta ise yeni transfer Bastos'a yer verdi

 "Afellay yok muydu ya?" diyorsunuz ama Afellay'ın uzun süredir devam eden sakatlığı var ve TT Arena"da ki ilk maçta forma şansı bulamayabilir. Afellay yoksa bu sezon parlayan 19 yaşında ki Draxler var ama Afellay, Draxler'a göre çok daha yaratıcı çok daha yetenekli bir oyuncu. Hücum hattına nazaran Schalke savunması bir o kadar da kötü. Hemen hemen her maç kalelerinde gol görüyorlar. Defans hattına şu an için takviye yapmadılar. Galatasaray'ın özellikle Sneijder ve Drogba'nın katılması ile birlikte Schalke savunmasını aşmakta güçlük çekeceğini sanmıyorum.    Ama Galatasaray'ın hala oturmamış bir savunma düzeni var ve Schalke her ne kadar Holtby'i kaybetmiş olsa bile yetenekleri ayaklara sahip ve özellikle Arena'da ki maçta hızlı kenar oyuncularıyla oluşturacakları kontralar ile tehdit oluşturacaktır. Bu nedenle iki takım arasındaki maçların gollü geçeceğini tahmin ediyorum. Her şeye rağmen Çeyrek final biletini de Galatasaray alır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder