"Futbol okullarında oynarken dişlerim ufak olduğu için ufak diş anlamına gelen "Dentinho" lakabını taktılar, bu sonradan hiç değişmedi."
Brezilya'da her sene yeni bir yıldız patlama yapar, Avrupa takımların transfer listesine girip pazarın gözdesi olur ya şu anki jenerasyondan Dede, Paulinho gibi... Bir de üstüne menajerlik oyunlarında "Wonderkid" oyuncular kategorisinde yer alıp gelişen oyuncular vardır scoutların bulduğu, 2-3 sene takımda tutarak geliştirdiğin, piyasa yaptığında 20'ye 30'a sattığın oyuncular vardır ya Dentinho da 4-5 sene öncesinde bu tür oyunculardan biriydi işte.
2008-2009 sezonunda Brezilya'da 29 maçta 9 gol, 3 asist performans sergiledikten sonra bir anda ilgi odağı olup Juventus'la adı anılmıştı. Bu süre zarfında Brezilya U-20 milli takımının da gözde oyunculardan biri haline gelmişti. Mircea Lucescu rotayı Brezilya çevirdikten sonra Douglas, Alex Texeira, Alan Patrick gibi oyuncular ile beraber o da Shakthar'ın yolunu tutmuştu. Aslında yarattığı etkiden sonra Corinthians onu daha yüksek bir bedel karşılığında elden çıkarmayı düşünüyordu ama o süre zarfında performansının düşmesi ve milli takım seviyesinde kendine yer bulamaması onu gözden düşürdü fakat Lucescu ona güveniyor olacak ki 6.5 milyon euro karşılığında uzun vadeli bir sözleşme imzalayıp satın alma opsiyonunu da 9 milyon euro olarak belirlemişti. Ukrayna liginde ilk 11' de yer bulmakta zorlandı ve kendisinden beklenen patlamayı bir türlü yapamadı.
Mevkii olarak bakarsak Beşiktaş'ın aradığı direkt santrfor değil daha çok forvet arkası ve kanatlarda görev alan bir futbolcu. Samet Aybaba'nın onu kanatlarda Olcay veya Holosko'nun yerine kullanacağını düşünüyorum. Sezon başından beri Olcay ve Holosko maximum verim vermiş olsalar bile Dentinho daha yetenekli ve daha yaratıcı bir oyuncu. Bu bölge tatlı bir rekabete sahne olacak. En azından kadroya derinlik, kulübeye zenginlik katacaktır. Almeida'nın yokluğunda ise Aybaba onu Holosko'yu en uçta kullanıp kendisini sağ kanatta görevlendirebilir.
"Beşiktaş'a neler katabilir?" kısmına gelecek olursak Dentinho'nun denemeye değer bir risk olduğunu düşünüyorum. Potansiyelli bir futbolcu ve hali hazırda bir piyasası var. Kiralandığı süre içerisinde kendini geliştirebileceği bir ortam var ve beklenen performansı sergilerse yönetimin tıpkı Fernandes'te olduğu gibi sıkı bir pazarlık sonucu daha makul fiyat karşılığında bonservisini alacaktır. Ayrıca kulübün ekonomik durumunu göz önüne alırsak potansiyel sahibi genç oyuncuları yüksek bonservis bedelleriyle almaktan ziyade satın alma opsiyonuyla kiralamak çok doğru hamle. Bonservisine 3 milyon euro ödenip alınan, takımda kaldığı sürece hiç bir varlık gösteremeyen, Sporting Lisbon'un B takımında bile kadroya giremeyen Julio Alves buna en iyi örnek.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder