Ballon d'Or değil Ballon de Plomb...
Yani Fransa Lig 1'de yıl içerisinde en kötü performans gösteren oyunculara verilen, biz de ki karşılığıyla "Yılın Bidonu" ödülü.
Fransa'nın en kötüsü olmak için belirlenen aday listede Lugano ve Galatasaray'ın transfer ettiği Cris de var.
Aslında Süper Lig, bidonlarla içli dışlı bir lig konumunda. 2009-2010 sezonunda Galatasaray forması giyen Abdul Kader Keita hem 2008 hem de 2009'da aday listede yer almış ve 2009'da en kötü 2. oyuncu seçilmişti. O sene 1. olan isim ise oyların 21,42'sini alan Mateja Kezman'dı.
Bir sonraki sezon ise Fenerbahçe'nin Toulouse'a kiraladığı Colin Kazım-Richards'ta belirlenen aday listede kendine yer buldu. Üstelik yarım sezon geçirmesine rağmen.Büyük başarı!
Ayrıca bu ödülün İtalya Serie A versiyonu olan Bidone d'oro'da da iddalıyız.
2008 yılında Ricardo Quaresma, 2009 yılında da Felipe Melo bu ödüle layık görüldü. Milos Krasic ise 2011 senesinde en kötü 3. oyuncu oldu.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder