Sezon öncesi kimse Beşiktaş'ın şampiyonluk yarışında var olacağını düşünmüyordu belki ama Samet Aybaba'nın takımı göze hoş gelen futbol oynuyor ve 15. hafta itibariyle zirveye ortak durumda. Peki devre arasında yapılacak bir kaç takviye Beşiktaş'ı zirveye taşıyabilir mi?
1.) Sol bek transferi
İsmail Köybaşı'nın sakatlığı tam düzeldi ve takımlara çalışmalara başladı diye sevinirken sakatlığının nüksetmesi ve 6 ay daha sahalardan uzak kalacak olması defansın solunda büyük bir boşluk yarattı. Bu nedenle Beşiktaş'ın en çok sıkıntı yaşadığı bölgelerin başında defansın solu geliyor. Sene başında bu bölgeye alınan Uğur Boral benim şu ana kadar izlediğim Beşiktaş sol bekleri arasında açık ara en kötüsü..Belki de tüm zamanların en kötüsüdür. Tabii geçirdiği ağır sakatlıklar performansını etkiledi ama kesinlikle Beşiktaş ayarında bir sol bek değil. Sürekli yaptığı kademe hataları puan kaybına ve taraftarın çıldırmasına yol açtı desek yeridir.
1.) Sol bek transferi
İsmail Köybaşı'nın sakatlığı tam düzeldi ve takımlara çalışmalara başladı diye sevinirken sakatlığının nüksetmesi ve 6 ay daha sahalardan uzak kalacak olması defansın solunda büyük bir boşluk yarattı. Bu nedenle Beşiktaş'ın en çok sıkıntı yaşadığı bölgelerin başında defansın solu geliyor. Sene başında bu bölgeye alınan Uğur Boral benim şu ana kadar izlediğim Beşiktaş sol bekleri arasında açık ara en kötüsü..Belki de tüm zamanların en kötüsüdür. Tabii geçirdiği ağır sakatlıklar performansını etkiledi ama kesinlikle Beşiktaş ayarında bir sol bek değil. Sürekli yaptığı kademe hataları puan kaybına ve taraftarın çıldırmasına yol açtı desek yeridir.
Onun alternatifi olarak bulunan Emre Özkan ise 3 senelik Ordu macerasının ardından takıma katıldı. Onun hakkında da olumlu bir şey söyleyemeyeceğim. Maalesef Beşiktaş'tan ayrıldığından beri kendini hiç geliştirmeden geri dönmüş diyebilirim.
Bir diğer isimde Beşiktaş altyapısından yetişen Erkan Kaş. Çaykur Rizespor'da geçirdiği kiralık geçirdiği 2 sezonun ardından takıma katılan Erkan daha çok ofansif yeteneklere sahip bir oyuncu olduğundan Samet Aybaba onu alternatif olarak ilerde kullanmayı düşünecektir.
Devre arasında yapılacak iyi bir hamle Beşiktaş defansının sorunlarını büyük ölçüde çözecektir.
Devre arasında yapılacak iyi bir hamle Beşiktaş defansının sorunlarını büyük ölçüde çözecektir.
2.) Hücum hattına yapılacak bir takviye
Beşiktaş'ın bu sezon golcü bir kimliğe bürünmüş olabilir. İbrahim Altınsay'ın Beşiktaş'a kazandırdığı Oğuzhan, çok yetenekli ve umut vadediyor. Onunla ilgili çok şey yazılır ama konu dışına çıkmamak için kısa kesiyorum. Fernandes zaten gerçek bir futbol virtüözü. Fakat bu iki isimden birinin yokluğu Beşiktaş'ın son 30 metrede ki yaratıcılığını kısıtlıyor. Bu nedenle fırsatları arttırma adına bir oyuncu transferi gerçekleşmeli. Beşiktaş'ın gündeminden düşmeyen isim; Nene. Fazla forma şansı bulamaması ve bu sezonun sonunda sözleşmesinin bitecek olması bonservisi konusunda Beşiktaş'a kolaylık sağlayacak olduğundan transferin sonuçlanması yüksek ihtimal. Nene orta sahanın solunda, sağında ve forvet arkasında oynayabilen çok yönlü bir oyuncu. Beşiktaş'a kazandırılması halinde Samet Aybaba'nın onu sol kanatta kullanacağı düşünüyorum. Bu sayede Beşiktaş'ın hücum bölgesinde ki çeşitliliği artacaktır.
Sonuç olarak ara transfer döneminde takıma katılacak bir sol bek ve bir hücum oyuncusu Beşiktaş'ı bu sezon şampiyon yapabilir. Bir Beşiktaş aşığı olarak diyorum "Neden olmasın?"


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder