12 Eylül 2013 Perşembe
Rotasyon: Olcay & Kerim Frei
Beşiktaş bu sezonda Avrupa Kupaları'nda mücadele edemeyeceğinden lig ve kupa maçlarında aynı bölgenin oyuncularına teknik direktör Bilic'in şans vermesi, genç oyuncuların tecrübe kazanması, onların önünü açması için önemli yere sahip. Özellikle sol kanat için yeni transfer Kerim Frei ve Olcay'ın forma rekabeti ön plana çıkıyor.
Olcay ilk sezonundaki muhteşem performansının Trabzonspor maçı ile devam edeceğinin sinyalini vermişti fakat geri kalan maçlarda her ne kadar istenilen etkiyi yaratamasa da sahada ki varlığı bile Beşiktaş için avantaj teşkil ediyor. Olcay, bir kanat oyuncusunun sahip olması gereken teknik kapasiteyi barındıran, savunmanın arkasına yaptığı koşularla rakibi zorlayan fakat daha çok 3. bölgede rakibe baskı uygulayan, her topa koşan, zorlayan yapısıyla ön plana çıkan bir karaktere sahip olduğunu biliyoruz. Mesela son milli maçta Fatih Terim'in Burak'ın yerine bir savunma oyuncusu almaması ya da ortasahaya takviye yapmak yerine Olcay'ı sahaya sürmesi de bunu açıklıyor aslında. İleride rakibe baskı kurmak ve top tutmak.. Biraz Dirk Kuyt'un Türk versiyonu gibi.. ve özellikle Bilic'in oturtmak istediği takım savunmasında çok önemli yere sahip.
Peki Kerim Frei? Transfer döneminde maddi koşulları çerçevesinde çok mantıklı bir transfer politikası izleyen Beşiktaş'ın son akıl ürünü transferi Kerim Frei, 19 yaşında. Olcay'a nazaran daha yetenekli, dikine oynayan, kapalı savunmaları aşmak için her takımın ihtiyaç duyabileceği dripling kabiliyeti yüksek ve özellikle uyum sürecini çabuk atlattığı sürece takıma direkt etki yapabilecek bir isim. -İsveç'e karşı oynanan U21 karşılaşmasında attığı Messivari golde olduğu gibi- Oğuzhan, Muhammed ve Töre'den sonra Kerim'in de takıma katılmasıyla yetenek olarak seviye atlayan Beşiktaş'ın izleyenlere futbol zevki yaşatacağı kesin..
Olcay mı Frei mı? Dediğim gibi; Frei, çoğu alanda sahip olduğu kanat oyuncusu özellikleri ile önde gibi fakat Olcay'ın ansızın skor üretebilme becerisi beni kararsız kılıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder